Aleš a Irena Kubicovi
info@cottage.cz

Ubytování & Wellness & Jóga & Půjčovna & Výlety v Českém Švýcarsku

Údolím Milířinky na vrchol Weberberg

Auto můžete v klidu zaparkovat u autobusové zastávky Lesná, Jiřetín pod Jedlovou. Je zde turistický rozcestník. Vydejte se přes silnici po žluté směrem Hornická naučná stezka (zelená NS), která Vás bude provázet po většinu výletu.

Hornická naučná stezka v údolí potoka Milířka. Stezka zpřístupňuje množství dochovaných pozůstatků po průzkumných pracích a těžbě stříbrných rud, barevných kovů, pískovcových kvádrů a křemene.

Po vystoupání po NS na rozcestí Pod Ptačincem (640 m.n.m.) pokračujte po žluté a pak po státní hranici CZ/DE po modré. Úsek přímo na vrchol Weberberg není značený, vrchol je cca 50 metrů od hlavní cesty vlevo (viz foto)

Weberberg (Tkalcovský vrch) je pohraniční zalesněný vrch (710 m n. m.), devátá nejvyšší hora Lužických hor. Lze zde v pohodě poseď na příjemné trávě:) Nikdo, nikde.

Zpět se vydáváme stejnou cestou az rozcestí Pod Ptačince pokračujeme po NS směr Lesná. Zastavit se můžete u jednotlivých štol nebo popít ze studánky Knížecí.

Trasa: nejdříve 5 km nahoru a pak 4km dolů. Nevhodné pro kočárky.